יום שלישי, 11 בדצמבר 2012

תחבורה ירוקה


סע ירוק, סע ירוק
כדי להמעיט את הנזקים של התחבורה על הסביבה: הרעש, זיהום האוויר וההשפעה על הבריאות ועל איכות חיינו, עלינו לעבור להילוך סביבתי. בכתבה הבאה אציג שלוש יוזמות שאמורות להיכנס לשוק ב-2011 ולקדם תחבורה נקייה. בינתיים אל לנו להמתין בחיבוק ידיים, עלינו להמשיך לנקוט במהלכים מיידים, ללכת יותר ברגל, לרכב על אופניים ולהשתמש בתחבורה ציבורית, כך נוכל גם לשמור על הבריאות ועל גזרה חטובה, וגם לתרום לסביבה.

זה ציפור? זה מטוס? לא, זו מכונית
המחלקה לאווירונאוטיקה ואסטרונאוטיקה  ב-MIT במסצ'וסטס, צלחו את הטסט הראשון בטיסת הניסיון לאבטיפוס של מכונית מעופפת. המכונית יצאה לדרך במסלול המראה בניו יורק ועפה כ-37 שניות. המנוע ששימש את כל התרגיל תודלק בבנזין נטול עופרת.
המטוס יכול להגיע למהירות של 185 קמ"ש. הנהג יכול להתחלף לטייס בקלות מושלמת תוך 30 שניות, להפשיל את הכנפיים ולהחליף המנוע ואת ארבעת הצמיגים לפרופלור קדמי. המכוניות המעופפות יוכלו להקטין את גודשי התנועה במטרופולין, לצמצם את הצורך לבנות כבישים חדשים, ועצם קיצור זמני הנסיעה במכונית בטיסה יחסוך מיליארדי גלונים של דלק כל שנה.
מנהל התעופה הפדרלי כבר קבע קטגוריה חדשה למטוס, מטוס ספורט קל. אם אתה רוצה לקבל רישיון חדש של טייס ספורט ולעוף במכונית שלך, כל מה שצריך זה כעשרים שעות של זמן טיסה.
לצפייה בטסט הראשון: http://www.youtube.com/watch?v=EHXnLCIgNug

אקו- אופנוע
שישה מהנדסים מאוניברסיטת קינגסטון בלונדון, עיצבו אופנוע ששובר את כל המיתוסים על כלי רכב ירוקים. לא עוד עיצובים צנועים במהירויות נמוכות, אלא אופנוע שיכול להגיע למהירות של 165 קמ"ש שמופעל על ידי סוללות שנטענות בשקע ביתי רגיל.
ההשקה של האופנוע הראשון שאינו פולט Co2, תיעשה הקיץ בתחרות ה-Grand Prix, ובה האופנוע יתחרה עם 24 אקו-אופנועים מארצות הברית, הודו, איטליה, גרמניה ואוסטריה. פול ברנדון, מנהל המחלקה, צוטט: "להיות ירוק לאו דווקא אומר להיות איטי. יש הרבה סקפטיות כשזה נוגע לרכבים אלקטרוניים אבל, כולנו צריכים להפחית את פליטת ה-Co2 שלנו, ולכן היוזמה הזאת לוקחת צעד גדול לכיוון הזה. לרעיונות שאנחנו ואחרים מעמידים במבחן בתחרות של האקו-אופנועים, יש סיכויים טובים להיהפך לרכבים על הכביש".

תחנת בטריות
חברת Better Place שבשליטת החברה לישראל והיזם שי אגסי, מציגה לראשונה מודל שמשלב טכנולוגית החלפת סוללה במכונית חשמלית יחד עם פריסה של נקודות טעינה לכלי הרכב. הטכנולוגיה ידידותית לצרכנים ומספקת חווית נהיגה נקייה וירוקה.
הטכנולוגיה של החלפת הסוללה, תספק פתרון ממשי למעבר המוני לכלי רכב חשמליים, רכבים חשמליים שמאפשרים לנהגים טווח נסיעה בלתי מוגבל. הטעינה של סוללות הרכב מתאפשרת משימוש בפאנלים סולאריים של חברת שארפ ביפן.
מדבריו של שי אגסי: "קרוב למאה שנה שתעשיית הרכב קשורה בקשר הדוק לתעשיית הנפט. היום אנו מציגים דרך חדשה שבה עתיד התחבורה והאנרגיה מונע על ידי השאיפה שלנו לכדור נקי יותר ולשיקום כלכלי המבוסס על השקעות בטכנולוגיה נקייה, דרך שבה ההתפתחות בעולם הרכב קשורה מיסודה לשמירה על הסביבה" (הציטוט לקוח מאתר Bizportal: "בטר פלייס ממשיכה קדימה: חשפה ביפן את את טכנולוגיית החלפת הסוללה במכונית חשמלית").
חברת Better Place חברה לרנו ניסאן במטרה לקדם תחבורה נקייה בישראל. החברות שוקדות להפוך את כלי הרכב החשמליים לדבר שבשגרה, לפרוס תחנות החלפה ולספק סדרה של רכבים אמינים המותאמים לפתרון של החלפה סוללה.
תהליך ההחלפה של הסוללות הינו אוטומטי, אורך כדקה, מהיר, נקי ונוח יותר לנהג מאשר תדלוק מיכל דלק מלא. הטכנולוגיה של תהליך ההחלפה בטוחה ומאפשרת ניתוק מהיר ורציף של הסוללה הריקה מהמכונית והחלפתה בסוללה מלאה. הנהג יכול להישאר ברכב במהלך ההחלפה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה